donderdag 28 januari 2010

Ding 23/Evaluatie per ding: LibraryThing

Leuk, maar voor mij niet voor vervolg vatbaar (tijdgebrek):
* LibraryThing: Prachtige site, veel mogelijkheden, maar 't kost me weer veel teveel tijd, en 't levert me niet genoeg op. Af en toe maak ik in onze catalogus nog wel eens een recensie, tags en/of een lijst, maar ik zal dit niet gauw op LibraryThing nog een keer gaan doen. Ik vind de aanbevelingen van Amazon.com al voldoende om nieuwe favoriete schrijvers te vinden, en ik heb er geen behoefte aan om -buiten de recensies op diezelfde website- nog meer meningen over 'mijn' boeken te lezen, ik wil ook nog een beetje het gevoel hebben dat ik een 'exclusieve' smaak heb. Voor leessuggesties kan 't voor bibliotheken wel een goede bron zijn ('t is er toch, dus waarom zou je 't niet gebruiken). Eén kanttekening: je kunt wel overal naar verwijzen, maar zit de klant er écht op te wachten om 33 recensies van dat ene boek te kunnen lezen? (Ja, sommige klanten misschien wel...) Wel lijkt 't me mogelijk een goede tool voor bijvoorbeeld leeskringen, die zouden we een cursus aan kunnen bieden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten