donderdag 19 november 2009

Ding #17: website naar keuze: Skype? Nee, toch maar Habbo

Ik heb een Web2.0 website gekozen uit het overzicht van FrankWatching, eerst wilde ik kijken naar Skype (denk erover dit te gaan gebruiken), maar daarvoor moet je iets downloaden, dus toen moest ik op zoek naar iets anders. Je oud-collega's zoeken leek mij weinig zinvol (ik werk alweer een hele tijd bij deze bieb), dus werd het Habbo Hotel. Ik heb een poppetje gemaakt en verkleed, er kwam een Habbo gids (web-robot) langs die tips gaf wat ik kon gaan doen, en toen ik een openings-event had ingesteld kreeg ik zowaar ook bezoek. Ik heb 't dus nu uitgeprobeerd. De kids die dit hele middagen spelen op onze pc's gaan uiteraard bij elkaars kamers langs en kletsen met elkaar, passen hun kamer weer aan (he, mooi nieuw behangetje!) enz. enz.
Grappig om 't ook eens te proberen.

1 opmerking:

  1. Wat goed dat je met Habbo aan de slag bent gegaan. Het is altijd goed om eens zelf te ervaren waar al die kids nou mee bezig zijn. En als jullie weer eens een horde kinderen in de bieb hebben die met Habbo bezig zijn is het leuk om eens virtueel bij ze langs te lopen i.p.v. in de bibliotheek zelf!

    BeantwoordenVerwijderen