vrijdag 13 november 2009

Ding #14: Instant messaging (chatten)

Ik heb net maar even gechat met de al@din-chatmogelijkheid, ik had geen zin om op zoek te gaan naar een van mijn contacten die nu vrij is ­en ook nog eens online is. Leuk, je kunt echt direct op elkaar reageren. Ik ga ervan uit dat je ook elkaar dingen kunt toesturen (bijvoorbeeld een plaatje, of een verwijzing naar een url.), maar dat heb ik maar even niet gecontroleerd. Ik wil nu een beetje doorgaan met de 23dingen, en het succes van chatten en de mogelijkheden ervan lijken mij overduidelijk. Mocht je een chat-mogelijkheid maken op bijvoorbeeld de bieb-website, dan moet je er denk ik wel echt tijd voor vrijmaken, volgens mij kun je 't niet naast je andere werk doen (ik bedoel: naast de mensen die voor je staan, de mails en de telefoon die rinkelt kun je echt niet ook nog eens een chatsignaal hebben en opvolgen, er is een grens aan hoeveel prioriteiten je in een keer kunt inschatten).

Voor de over-volledigheid hieronder mijn chatsessie met al@din:

U chat nu met agent
agent: Ik ben al@din, kan ik u ergens mee helpen?
Bezoeker: Hoi Hoi,
Bezoeker: Ik moet vanwege 23 dingen iets uitproberen met chatten, komt 't uit?
agent: Wat moet je uit proberen?
Bezoeker: Ik moet chatten uitproberen, en meestal als ik online ben zijn mijn contacten aan het werk of ze slapen.
agent: Kijken hoe het is om te chatten?
agent: Het leuke van chatten is dat je direct kunt reageren.
Bezoeker: Ja. Ik werk zelf ook bij een bieb, hoe is 't bij jullie geregeld mbt chatten en al@din? hebben jullie er apart tijd voor, of moet 't tussen de bedrijven door?
agent: Nee, dit kun je niet tussen de bedrijven door doen. Ik chat op vrijdagochtend. Deze chat is landelijk, en krijg dan ook chats vanuit heel Nederland.
Bezoeker: Klinkt leuk. Ik denk niet dat er bij onze bieb zo snel tijd hiervoor vrij zal worden gemaakt, maar als dat zo wordt lijkt 't me hardstikke leuk, en zal ik me zeker aanmelden.
Bezoeker: Bedankt voor je reacties.
agent: Oke graag gedaan, succes met het vervolg van de cursus 23 dingen!
Bezoeker: Dank je wel!

1 opmerking:

  1. Leuk dat je via aladin het chatten hebt geprobeerd. Had nog even doorgevraagd over hoe deze collega het vindt om te chatten met aladin! Wat de voordelen en nadelen zijn, of hij/zij het vindt werken etc. Maar misschien dat je hier een chat aan kan wijden met wat collega's ;o)

    BeantwoordenVerwijderen