donderdag 12 november 2009

Ding #13: Google Docs

Hier had ik -op uitnodiging van Carla- al een voorschot op genomen, dus dit gaat lekker snel. Ik heb ondertussen diverse documenten op Google Docs gemaakt, waarvan ik er voor één uitnodigingen heb gestuurd naar 9 andere collega's (vragen voor het testen van onze nieuwe website).
Nu ik met dit ding#13 bezig ben zie ik dat ik inderdaad de revisies kan terugzien, maar hoe ik daarop geattendeerd kan worden, dat heb ik zo 123 niet door. Misschien toch maar even kijken bij de uitleg op 23dingen.nl
---
Helaas, ik kom er toch niet uit. Ik zag wel dat het mogelijk moet zijn om de toegang van degenen die je hebt uitgenodigd te beperken (zodat ze niet zelf ook nog allerlei mensen kunnen uitnodigen). Lijkt me een verstandige beperking, maar ik kom er nu niet direct achter hoe ik dat moet instellen.
Ik vind Google Docs heel erg handig en zie ook zeker mogelijkheden voor de bieb (handleidingen van allerlei apparaten, hoe was 't ook alweer met...- naslagwerk, maar ook als je met een project bezig bent). Wel wat overlapping met de wiki-mogelijkheid, maar dat maakt 't juist een mooie aanvulling: dit ziet er simpeler uit, en je kunt ook documenten die je al hebt uploaden, scheelt ook weer tijd.

1 opmerking:

  1. Het attenderen op veranderingen verschilt per type document. Bijvoorbeeld bij een spreadsheet document heb je via de optie 'delen' de mogelijkheid om jezelf via e-mail op de hoogte te stellen van wijzigingen. En dit kan bij een tekstdocument weer niet. Hoe dit komt? Google Docs is een samenstelling van meerdere producten van meerdere aanbieders die bij elkaar zijn gebracht. Hierdoor zijn de functionaliteiten niet overal hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen