dinsdag 13 oktober 2009

Ding #9: mijn mening over Web2.0 versie 1.0 - RSS en Fotosites

*wat zou je allemaal met RSS kunnen doen om je dienstverlening te verbeteren? En met fotosites als Flickr?
Ik vind RSS met een RSS-reader echt GE-WEL-DIG, de uitvinding van de (vorige?) eeuw. Je kunt via je Netvibes-pagina allerlei blogs en discussies volgen, lekker overzichtelijk. Ik heb tabjes gemaakt met de blogs van al onze groepjes, een tabje van al mijn web-activiteiten (mail van de bieb, van gmail en van hotmail, mijn blog en reacties op mijn blog, en zelfs mijn -bijna nooit gebruikte- hyves-pagina staat erop. Ook heb ik een tabje 'fun' gemaakt met o.a. de door familieleden toegestuurde foto's. Dankzij deze doorgemailde links zag ik zag meteen de mogelijkheden (beperken van kijkers) bij Picasa en MijnAlbum.nl, waarbij ik het ook zeer prettig vond dat alles in het Nederlands te lezen is. (Ja, ook ik zit wel eens met dat Engels, Engelstalige boeken lezen is heel wat anders dan jezelf kunnen redden op internet in het Engels, of zoals ik pas ergens las: je leert nooit een tweede moedertaal! Ware woorden ;) )
Met Flickr heb ik eerlijk gezegd wat minder: ik ben niet zo'n fotograaf die graag 'arty-farty'-foto's maakt, ik fotografeer mijn kleine kringetje van mensen en dan hoef je dat niet te delen met de hele wereld, vind ik persoonlijk. Foto's bewerken zal vast handig zijn, maar zou dit soms niet net zo makkelijk met een ander programma kunnen? Misschien is 't wel wat voor het architectuurcentrum?

1 opmerking:

  1. Het is heel normaal dat sommige toepassingen je persoonlijk minder aanspreken dan anderen. Zoals RSS en fotosites bij jou. Maar wel goed dat je breder probeert te kijken dan je eigen ideeen en gelijk het architectuurcentrum noemt als interessante partij voor bijvoorbeeld Flickr. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen