dinsdag 27 oktober 2009

Ding #10 Delicious

Ik heb mijn favorieten nu op Delicious gezet (gelukkig nog niet zo heel veel, met een nieuwe pc). Wel merkte ik dat ik de knoppen niet zoals op het voorbeeldfilmpje krijg bij mijn Internet Explorer. Voor mij geen knopje 'tags', wel een mogelijkheid om via Ctrl+D een nieuwe bookmark te bewaren. Maar wat ik nou fout heb gedaan??? Verder nog wat meer gespeeld (gekeken naar recente toevoegingen van de tags 'proefjes' en 'knutselen', en mezelf op nieuwe toevoegingen van deze tags geabonneerd). Ook heb ik bij de account van 23dingen een pagina toegevoegd, en uitgeprobeerd: als je for:username bij de tags invult (voor usernaam mijn eigen naam, marjoleinboon ingevuld)krijg je de toegevoegde favoriet in je in-box binnen. Grappig! Dit lijkt me handiger dan iedereen telkens mailen als je een nieuwe favoriet toevoegt, maar dan moet je niet teveel contactpersonen hebben die je op deze manier attendeert op je nieuwste aanwinsten, anders krijg je er nog compleet typ-RSI van... Dit moet vast handiger kunnen, maar hoe? Ook heb ik geprobeerd om mijn netwerk in Delicious uit te breiden, ik heb nu 23dingen en blueroyal in mijn netwerk zitten (ben ik dus 'fan' van in hun terminologie). Mocht een van hen mij ook in hun netwerk zetten, dan zou ik een 'wederzijdse fan' worden als ik 't zo goed begrijp. Zo krijg je uiteindelijk inderdaad een heel 'netwerk', precies zoals ze die vroeger bij de CRI (Ministerie van Justitie) vroeger al maakten van criminele contactpersonen, om de structuur van de organisatie te zien. Een soort van 'cellen' binnen in een netwerk werden zo zichtbaar door de streepjes tussen personen, en wie met veel andere personen was verbonden was dus de 'spin in het web'. Zo te zien heeft 23dingen een heleboel fans en contacten, dus zij zijn 'een spin in het www' ;)

2 opmerkingen:

  1. Welk filmpje bedoel je? Want als de instructie niet meer klopt werkt dit alleen maar verwarrend. Of bedoelde je misschien de delicious buttons die je zelf aan je browser toe moet voegen om sites gelijk in je delicious account te plaatsen?

    Voor attendering op websites kan je ook het veld 'send' gebruiken waarin je e-mailadressen in kan vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedoelde het filmpje voor het toevoegen van de buttons aan mijn browser. Maar: ik heb ze ondertussen gevonden, ze staan bij mij alleen aan de rechterkant op het scherm in plaats van links, daar staat alleen een 'delicious' button met een uitrolmenu'tje. Net even getest, en 't werkt gewoon goed, die 'tag'-button.

    BeantwoordenVerwijderen