woensdag 23 september 2009

Uitloggen, inloggen, wanneer?

Ik zat boven (balie 3) en zag op Flickr de foto's van Ilse (link via haar blog). Nieuwsgierig als ik ben wilde ik ook wel even de andere foto's met tags van 23dingen zien, en daar zag ik foto's van 'A girl named Maria'. Ik heb ervoor gekozen om deze 'Maria' als contact in te stellen, en kon vervolgens ook ervoor kiezen om een feed te krijgen van haar foto's. Zo zie je dus meteen wanneer iemand die je kent nieuwe (openbare) foto's toevoegt. Leuk om bijvoorbeelt te zien hoe een nichtje groeit, denk ik dan. Alleen: Als ik nu kijk naar de titel van mijn foto-feed, zie ik daar staan: From josephina23's contacts. Kennelijk staat deze pc/flickr/mailprogramma/??? nog ingelogd onder een collega's naam? Hoe verander ik dat? En hoe voorkom ik dat ik zelf ook allemaal 'openstaande deuren' achter me laat als ik van pc en werkplek verwissel?

1 opmerking:

  1. Van een afstand kan ik niet precies inschatten hoe het komt dat josephina23's gegevens op de pc zichtbaar zijn. Het kan zijn dat ze is vergeten om uit te loggen, of dat ze bij het aanmelden het boxje voor 'Keep me signed in' heeft aangevinkt. Dit kan je voorkomen door altijd af te melden voordat je een computer af sluit. En bij aanmelden op dit soort sites altijd goed te kijken of boxjes voor automatisch aanloggen niet aangevinkt staan. Dit is zeker belangrijk wanneer je op een openbare computer werkt.

    BeantwoordenVerwijderen