vrijdag 18 september 2009

Ding 4: RSS-feeds en nieuwslezer: Shiiiiiiiit! Dat ziet er nog best lastig uit!

Ik heb een netvibes-pagina aangemaakt, maar dat ziet er toch wel heel ingewikkeld uit. Ik bedoel - het ziet eruit alsof het leuk moet zijn, en simpel, maar dat is het niet. Ik heb als widget één emailadres erop gezet, maar nu wil ik de andere emailadressen er ook opzetten (ik heb er drie(!) in totaal nu) en ik kan nergens vinden hoe dit moet. De pagina is supervol met allerlei dingen die ik er zelf niet heb opgezet, maar die ik er eigenlijk nog niet af durf te knikkeren omdat ik dan bang ben dat ik 't nooit meer 'goed' krijg, maar door al deze bomen zie ik het bos niet meer, en al helemaal niet de boom die ik zoek. (Ik zoek zeg maar een eikeboom (de andere mail erop zetten als widget), maar kom zoveel andere bomen tegen dat ik geen eikeboom meer kan vinden). Is er ergens een kleinduimpje die met reuzestappen mij kan vertellen hoe dit moet? Als 't eenmaal lukt lijkt 't me superhandig, maar tot die tijd is dit gewoon een bron van mega-frustratie...

3 opmerkingen:

  1. Hoi Boontje,

    Ik heb ontdekt dat rss-feeds alleen handig zijn om blogs te volgen. Als je je abboneert op bijv. de VOB, krijg je zoveel nieuws in één keer dat je nooit de juiste boom vindt. Dan vind ik de wekelijkse digitale nieuwsbrief handiger. Blogs worden niet zo regelmatig aangevuld en dan is RSS handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor de tip. Ik heb me nu op alle blogs geabonneerd (ik zie wel of ik ze ook allemaal kan volgen, maar 't was een goeie oefening). In 't begin deed ik 't nog wel verkeerd, ik koos eerst voor 'abonneren' en kopieerde daarna feedgegevens, maar dan komt de feed ook terecht op de pc waar je op dat moment zit. Petra hielp me door te wijzen op het adres in de adresbalk, daarna heb ik alleen mezelf (en niet de pc waar ik zat) ge'voedt' met feeds...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan zonder problemen alle feeds die er automatisch door Netvibes op zijn geplaatst er af gooien. Ruimt lekker op en ziet er een stuk overzichtelijker uit!

    E-mail adressen zoals Gmail en Hotmail kan je toevoegen via de optie 'Inhoud toevoegen>onmisbare feeds'. Daar is het even zoeken waar ze precies zitten maar dan heb je ook wel wat!

    Niet bang zijn om dingen te proberen want heel veel schade kan je niet aanrichten. En anders is er altijd nog je coach om je te helpen of ik. Gewoon lekker proberen dus want dat is bij Netvibes de beste manier om het onder de knie te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen