dinsdag 29 september 2009

Ding #6B: foto's uploaden op Flickr en erover bloggen

Okee, ik heb mezelf dus nog een email-identiteit aangemeten via yahoo!, en kon daarna dezelfde identiteit gebruiken voor Flickr. Eerst een keertje rondgekeken, nu een paar foto's upgeload (of ge-upload?), al was ik niet in staat om de foto's in de bieb te maken, dus maar thuis een paar foto's gemaakt.

Ik probeer nu via 'Html bewerken' een foto van Flickr erop te zetten, maar daar zie ik geen mogelijkheid. Wel zie ik een mogelijkheid vanaf Flickr om een koppeling te maken naar je blog, en dan vanaf Flickr een blog over je foto te maken, dus dat doe ik dan maar. En voilá, het is al gelukt! Die blog zal dus waarschijnlijk hieronder komen als ik deze post publiceer.

Daarnaast heb ik op Flickr ook gezocht tussen de foto's met tags '23dingen' (niet '23 dingen' dus) en degenen die ik herkende als collega's als contact toegevoegd, en vervolgens mezelf via een feed geabonneerd op nieuwe foto's van hen. Voelt iemand al een 'feeding-frenzy' aankomen? Mijn Netvibes-pagina neemt er tegenwoordig al even de tijd voor om op te starten ;)

Maar nu moet ik dus ook nog een verwijzing kunnen maken naar de hele set. Hij staat op http://www.flickr.com/photos/biebboontje/sets/72157622357881431/, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Dit wordt nog wel even puzzelen, maar dan ga ik eerst maar dit posten. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

  1. Ik heb een extra bericht geplaatst over hoe je foto's vanuit Flickr op je blog kan plaatsen. Kijk hier even naar of dit duidelijkheid geeft in de vragen die je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen