dinsdag 22 september 2009

Ding 4 en 5 (?) RSS-feeds - toch wel handig

Die feeds blijken toch wel handig - ik heb nu een feed gemaakt voor alle blogs van de 23-dingers in Hoorn, keurig verdeeld over tabjes. Ik kwam daar eerst nog een 'hikje' tegen in de vorm van te-snel-willen, maar met wat hulp van Petra zag ik dat ik niet elke keer de pc van waaraf ik bezig was hoefde te abonneren om de feed te kunnen maken - dit adres staat 'gewoon' in de adresbalk. Dank, dank!
Ook heb ik feeds gemaakt voor mijn eigen mailadressen (hotmail, gmail, en een link naar de pagina van mijn werkmail (helaas kan deze niet gecheckt worden vanuit netvibes, dát zou nog eens handig zijn!), en ik heb feeds gemaakt voor zowel mijn eigen blog als voor de reacties daarop. Zou dit ook kunnen bij andermans blog, zo vraag ik me af? (Niet dat ik dat voor alle bloggers ga doen, hoor, dan is 't écht niet meer bij te houden, allemaal!)
Ik heb zelfs mijn hyves-pagina (ooit in een grijs verleden gemaakt en nooit meer wat mee gedaan) nu als totale pagina op netvibes staan. De 'troep' heb ik er zoveel mogelijk vanaf gegooid (staat nu in mijn persoonlijke vierkante archief van Netvibes). De voorgeschreven 23-dingen-feeds heb ik op een apart tabje gezet, ik denk namelijk niet dat ik daar ooit iets écht superbelangrijks ga zien voor mijn werk dat ik niet ook al gemaild krijg. Je moet tenslotte keuzes maken, nietwaar?
Ik merk sowiezo al dat 't ontzettend verslavend is om dit alles te doen, en 't kost bergen tijd. Gelukkig kan ik 't vanaf nu ook vanaf thuis gaan doen, want in de directe dienstverlening kun je dit niet goed ernaast hebben, en vooraf heb ik altijd maar een kort tijdje - en ik zal toch ook af en toe nog boodschappen moeten doen, ergens...
Enne - eerlijk is eerlijk, ik kon eigenlijk gisteren ook al thuis aan de slag (de pc doet 't, tenslotte), maar ik moest kiezen tussen 'oude' media (het nieuwste Mary Russel-boek van Laurie King) en 'nieuwe' media. Kortom: 't was een mooi boek!

3 opmerkingen:

  1. Je bent erg goed bezig Biebboontje! Volgens mij heeft Netvibes haast geen geheimen meer voor je ;o)

    Je werkmail kan je wel in Netvibes binnen laten lopen maar dit heeft aardig wat technische-voeten in de aarde. Je moet dan namelijk bij de feed, in optie 'bewerken', het adres van jullie mailserver en nog wat van die dingen invoeren. En dan is het nog de vraag of de 'mail poort' open staat om dit toe te laten. Kortom: een nogal technisch verhaal maar zeker te doen als je je er even goed in verdiept. Maar misschien zit je dan allang weer met Laurie King op schoot ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Je kan je zeker abonneren op de reacties die binnen komen op de blogs van je collega's. Dit doe je door het URL wat je gebruikt om je te abonneren op een blog (bijv. http://biebboontje.blogspot.com/feeds/posts/default), maar dan het woord 'posts' te vervangen door 'comments'. Et voila, je krijgt alle reacties als RSS binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondertussen ben ik alweer een boek verder: Bone Crossed / Briggs heb ik ondertussen ook al weer uit.

    BeantwoordenVerwijderen