woensdag 10 februari 2010

Hallo, ik ben uw gastvrouw


Een profiel van mij als medewerker op 'onze' website: ja of nee?
Wil ik kenbaar zijn, ook op onze website? Wil ik een 'profielpagina' of zoiets van mezelf, waar sitebezoekers dan kunnen lezen wat ik heb geschreven? En wat zet ik daar dan in?
Ik denk dat ik daar (met wat voorwaarden) wel aan mee zou willen werken.

Wat zou er dan over mij op mogen staan?
Mijn naam, foto, waar ik werk (filiaal), wat mijn motivatie is om bij de bibliotheek te werken, eventueel zelfs mijn favoriete boeken, dat zou ik er allemaal wel op willen zetten, maar geen persoonlijkere informatie, dat vind ik niet nodig. Ik weet van bijvoorbeeld een bankmedewerker ook niet of ze getrouwd is, kinderen heeft, enz. enz.

Wat zouden voor mij de voorwaarden zijn?

Zo'n pagina is pas echt nuttig als mensen niet kunnen reageren, of een vraag kunnen stellen. Zo'n vraag ga ik natuurlijk niet in mijn vrije tijd beantwoorden, dus dat de reactie niet direct komt zou erbij moeten staan. Ook zou ik zo'n reactie-mogelijkheid pas willen als er wat veiligheid is ingebouwd wat betreft onzin-reacties en -vragen, bijvoorbeeld dat iemand eerst moet zijn ingelogd (dan zie je wie op je reageert), en misschien zouden die reacties of vragen ook wel (gedeeltelijk) openbaar moeten zijn, met een knop 'dit is niet ok' of zo erbij.
Heeeeeel misschien kan dit alles dan later worden uitgebreid met bijvoorbeeld 'chat met deze medewerker', maar daar moet ik dan tegen die tijd nog eens over nadenken.

En wat vind jij? Wil jij ook 'gekend' worden, of juist liever helemaal niet, of??? Graag lees ik je reactie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten